20 March 2022

Stari konj u vrlom novom svijetu

Znao sam. Slutio. Cijelo vrijeme je to "visilo" u zraku. Englezi bi rekli "Elephant in the room". Nešto veliko o čemu se ne govori ali bode oči.
U vrijeme sakupljača i lovaca, jebiga, ja bi bio sakupljač. Odnosno, jesam.
I nakupilo se.
Lijepo je govorio stari: "Sine, nikad ne odnosi od kuće, nego samo donosi u kuću"
I jesam, šta sad.
Jednog lijepog dana, nakon što je skvo pročitala knjigu izvjesne Marie Kondo, došlo je do neizbježnog; "zauzimaš previše prostora u kući".
Ostavio sam jedno stotinjak ploča u onim kutijama iz Ikee što stanu u Kallax, i ostalo pospremio u stalaže u špajzi. Od CD-a jedino onih 5 u changeru bez kutija. Sve sam maknuo ća. I sve kasetle. Čak i njezine mixeve što mi ih je snimala za Valentinovo i rođendane. Sa srcima naljepljenim na kutiju. Negdje u dalekom Japanu, Marie Kondo je tiho svršila. Ja međutim NE.
I odlučim se ja tako bit moderan i prebacim se na 21. stoljeće. I onako imam pretplatu za Deezer, kupio se i Chromecast audio, čisto za testirati kako te novotarije rade i počelo je to moje putešetvije po bespućima streaminga glazbe.

I stvarno, ubodeš Chromecast u struju, kabel ubodeš u aux od pojačala, na mobitelu uključiš Deezer, kad se pojavi album koji želiš svirat u gornjem desnom kutu pritisneš na ikonicu za streaming, začuje se zvuk koji potrđuje spajanje uređaja i aplikacije i VOILA' kreće show. Vrlo lako i bezbolno. Na istu foru šljaka i Soundcloud, Mixcloud, TuneIn radio itd...ali.
ALI.
Zabrijao sam kako bi bilo super izripati svoje CD-e u FLAC jer je eto to komprimirani a opet "lossless" format, odnosno trebalo bi se čuti bolje od bilo koje mp3-ce a Deezer u ovom obiteljskom paketu daje HQ na ogg320 . Ovo nisam siguran ali na nekom forumu sam to pročitao. Druga opcija je izašla pred kraj 2019. a zove se Deezer HI FI, odnosno CD kvaliteta zvuka tj. FLAC. E sad to je malo zapetljano jer moji u kući svi koriste taj Deezer a ovaj HI FI bi bio samo za jednog korisnika.
Pa sam krenuo u ripanje svoje mjuze i prebacivanje iste na eksterni hard disk koji sam upiknuo u B-net router jer ima mogućnost spajanja vanjske memorije na isti kao i primitivni ali efikasan UPNP server na sebi. 
Prva poteškoća je u samom UPNP protokolu koji ne sortira datoteke na način kakav smo naučili u radu s Windows kompjuterima, nego po redoslijedu kako ih učitava s hard diska. KAOS. Zamislite sad recimo hard od 320GB pun glazbe kako vam se učitavaju sve pjesme s njega redom jedna za drugom a ne znate s kojeg je to albuma i koji je izvođač i dalje i dalje u očaj...
UPNP protokol je izmislio Sony pred sto godina uglavnom za video datoteke i s glazbom to ne šljaka, odnosno, da, ali teško, ful teško. 
Pa onda napravim SNB server, odnosno server sa Samba protokolom koji sad već daje strukturu sličnu onoj na Windowsima, to jest vide se datoteke i pod datoteke i na kraju sami fileovi unutra. 
To je to poveselim se ja ali avaj prerano. Naime, najbolji player koji sam probao za SNB je unutar ES file explorera koji u sebi ima Chromecast plug in no međutim iz nekog razloga ta je aplikacija izbačena s Google Playa. 0 bodova. Rješenje je CX file explorer međutim iz njega ne ide castanje nego se mora koristiti "mirroring" i to rezultira lošijom kvalitetom zvuka.
Slijedeći je bio VLC player koji međutim ima problem s reprodukcijom FLAC fileova, koji se preko njega reproduciraju uz vrlo čujano rošćanje u visokim registrima. Tek najnovija inačica uspijeva koliko toliko vjerno reproducirati lossless datoteke. A za to sam se načekao sigurno godinu i pol, dvije.
Međutim nije mi se svidjelo ni VLC sučelje. Na moju opću žalost, router i hard disk nisu surađivali kako treba. Server se stalno rušio, u sred sviranja. Puknem i odlučim kupiti WDMyCloud. Na njemu je instaliran Twonky  media server, doduše starija verzija ali šljaka čisto ok. Odlučim se za Bubble UPNP player. I, za divno čudo ovo radi tip top. FLAC, ALAC, čak i APE. Sve guta na foru da ono što ne razumije prekodira u WAV, i onda reproducira preko svog servera na Chromecast Audio. Sučelje odlično. S Bubble UPNP WDMyCloud radi odlično i sve je stabilno i top. Problemi su s artworkom koji mora biti u jpg formatu i mora se zvati folder.jpg. Ako se datoteke ne srede na kompu kako treba, na cloudu nastaje kaos. Ne vide se naslovnice albuma, ne vidi se booklet (za Bubble UPNP mora biti u pdf formatu), ali osim toga sve radi odlično, ne košta kao Plex i također nudi mogućnost skidanja datoteka na mobitel. Konačno mogu reć - to je to. I još kao plus, onaj eksterni hard disk koji sam ubadao u router, ubo sam u mrežni hard i on ga je uredno prepoznao, Twonky uvezao datoteke, sve radi, no problemo. Konačno. Ja sretan. 

No comments: